Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!

                                  ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!





                             

Έκρηξη ηφαιστείου!


 Δεν λείπουν τα πειράματα από την τάξη μας! Δημιουργήσαμε μία εικονική έκρηξη ηφαιστείου!  Αφού μιλήσαμε για τα ηφαίστεια,  μάθαμε για το ηφαίστειο της Σαντορίνης, καθώς και για την απίστευτη ιστορία του πως δημιουργήθηκε το εκπληκτικό αυτό νησί. Τα παιδιά παρακολουθούσαν  εκστασιασμένα! Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας ένα μικρό γύψινο ηφαίστειο, ρίξαμε στην τρύπα του κρατήρα μαγειρική σόδα, λίγο χρώμα ζαχαροπλαστικής, και πολύ ξύδι. Η έκρηξη ήταν εντυπωσιακή και η λάβα έρεε άφθονη. Τα παιδιά ήθελαν όλα να συμμετέχουν στο πείραμα, και έτσι έγινε. Μετά το τέλος του πειράματος χρησιμοποιώντας τέμπερες ζωγραφικής, τα παιδιά δημιούργησαν απίστευτες ζωγραφιές με θέμα τα ηφαίστεια.














                                  


ΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΝΥΧΤΑ


Ένα από τα ζητήματα που παρουσιάζουν διδακτικό ενδιαφέρον από τη θεματολογία του μακρόκοσμου είναι το πρόβλημα της εναλλαγής της ημέρας και της νύχτας. Τα παιδιά, όμως, της προσχολικής ηλικίας δυσκολεύονται να κατανοήσουν τη διαδικασία της δημιουργίας της ημέρας και της νύχτας  γιατί δε γνωρίζουν  το ότι η γη περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό της.  Αποδίδουν , λοιπόν, την εναλλαγή της ημέρας και της νύχτας στη μετακίνηση του ήλιου πίσω από τα βουνά ή σε άλλες χώρες ή σε έναν φυσικό αυτοματισμό, με βάση τον οποίο ο ήλιος φέρνει τη μέρα και το φεγγάρι τη νύχτα. (Βοσνιάδου, 1992 Ραβάνης, 1999). Προκειμένου, επομένως να επεξεργαστούμε το συγκεκριμένο θέμα, φροντίσαμε να έχουμε  να έχουμε ασχοληθεί  στην τάξη μας με το θέμα πλανήτες και διάστημα και έτσι τα παιδιά  γνωρίζουν ότι ο ήλιος και η γη συνυπάρχουν σε ένα ενιαίο χώρο με τους άλλους πλανήτες.Επιπλέον, αναγνωρίζουν πια  το σφαιρικό σχήμα ως το καταλληλότερο για να απεικονίζουν τον πλανήτη Γη , τον ήλιο και τους άλλους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος. Ξεκινώντας το θέμα μας το οποίο κατά κύριο λόγο στηρίζεται στις Νέες Τεχνολογίες, παρακολουθήσαμε στο διαδραστικό πίνακα μία προβολή βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=hWkKSkI3gkU. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι καθ΄όλη τη διάρκεια του βίντεο μεταφράζαμε στα παιδιά τα όσα διαδραματίζονταν. 


Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη για να ανιχνεύσουμε τα όσα γνωρίζανε τα παιδιά σχετικά με το θέμα. Και φυσικά οι γνώσεις τους ήταν εκπληκτικά πολλές. Ο εννοιολογικός χάρτης δημιουργήθηκε με το λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης Kidspiration. Αργότερα, δώσαμε στα παιδιά μία υδρόγειο και ένα φακό και  τους ζητήσαμε  να αναγνωρίσουν την γη και τον ήλιο   Τα παιδιά εντόπισαν   πάνω στην υδρόγειο σφαίρα την Ελλάδα. και ζητήσαμε από αυτά  να πουν αν στην Ελλάδα έχουμε μέρα ή νύχτα όταν η χώρα βρίσκεται απέναντι από τον φακό. Όταν  πειστήκαμε   ότι τα παιδιά έχουν κατανοήσει ότι η πλευρά που φωτίζει ο ήλιο έχει μέρα, ζητάει να πουν αν την ίδια στιγμή στην διαμετρικά αντίθετη πλευρά της υδρογείου έχει μέρα ή νύχτα. Επιπλέον, με τη βοήθεια του λογισμικού Tux paint που είναι ένα ελεύθερο, βραβευμένο πρόγραμμα ζωγραφικής για παιδιά, τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες των τριών ζωγράφισαν  τη μέρα ή τη νύχτα αντίστοιχα, όπως τις αντιλαμβάνονται. Βεβαίως, δεν παραλείψαμε να ζωγραφίσουμε τη μέρα και τη νύχτα με συμβατικά μέσα ζωγραφικής και να γράψουμε επάνω τις λέξεις ΄μέρα και νύχτα΄.  Μία ακόμη δραστηριότητα που εντυπωσίασε τα παιδιά ήταν η αντιστοίχηση εικόνων και λέξεων χρησιμοποιώντας το λογισμικό Hot Potatoes. Επίσης, παρακολουθήσαμε το  παραμύθι ' Ο φεγγαροσκεπαστής'.



Κλείνοντας το θέμα το οποίο άρεσε πολύ στα παιδιά δημιουργήσαμε έναν τελικό εννοιολογικό χάρτη  πάλι με το λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης Kidspiration. Εντυπωσιαστήκαμε από το πόσες πολλές γνώσεις κατακτήσαμε!


  














Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2015

Πλανήτες και ηλιακό σύστημα, συνέχεια...

Στα πλαίσια της θεματικής "Πλανήτες - ηλιακό σύστημα" πραγματοποιήσαμε και κάποιες ακόμη δραστηριότητες, μερικές από τις οποίες σας παρουσιάζουμε.

Οι κινήσεις των Πλανητών γύρω από τον Ήλιο


Είδαμε προσομοιώσεις των κινήσεων των πλανητών του ηλιακού μας συστήματος αλλά και μάθαμε ποιό είναι το βάρος μερικών από μας σε άλλους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, στις πιο κάτω εφαρμογές στο διαδίκτυο:

Το ηλιακό μας σύστημα  

Πατήστε επάνω στην εικόνα για να μεταβείτε στην εφαρμογή (πηγή: Ψηφιακό Σχολείο σε Περί ανέμων, υδάτων και σχολείου...)

Τα βάρος μας σε άλλα ουράνια σώματα

Πατήστε επάνω στην εικόνα για να μεταβείτε στην εφαρμογή(πηγή: Ψηφιακό Σχολείο σε Περί ανέμων, υδάτων και σχολείου...)


Βόλτα στη γειτονιά του ήλιου

Παίξαμε - με πολλή χαρά - το διαδραστικό παιχνίδι (online) "στη γειτονιά του ήλιου". 
Είναι ένα παιχνίδι για την αναγνώριση των πλανητών του Ηλιακού μας συστήματος και γνωριμία με κάποια βασικά χαρακτηριστικά τους.



Παιδιά, μπορείτε να το ξαναπαίξετε!!!!


Πατήστε επάνω στην εικόνα για να μεταβείτε στην εφαρμογή
(πηγή: Παύλος Κώτσης σε Περί ανέμων, υδάτων και σχολείου...)

Το ηλιακό μας σύστημα. Ομαδική εργασία

Φτιάξαμε το Ηλιακό μας σύστημα πάνω σε χαρτί βελουτέ μαύρο (το πιάσαμε και έμοιαζε σαν "βελούδο" στην αφή).

Αρχικά τα παιδάκια χρωμάτισαν και έκοψαν κάποιο πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος (και τον ήλιο):


Στη συνέχεια κάποια παιδάκια τοποθέτησαν τους πλανήτες και κάποια έγραψαν (για να κυριολεκτήσουμε, "αντέγραψαν") τα ονόματά των πλανητών δίπλα τους, συμβουλευόμενα μια σχετική εικόνα.








Να το δικό μας ηλιακό σύστημα:


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...